fRiKi wOrLd III!!! pUeBlOs CoN eNcAnTo…

El veranito está a la vuelta de la esquina, y en fRiKi wOrLd hemos decidido irnos de viaje antes de tiempo para poner en conocimiento de las buenas gentes de esta Magna Patria la existencia de ofertas turísticas alternativas. Esperamos que sean de vuestro agrado.

CAPÍTULO I: A petición popular… Viva o alcalde de Mondoñedo e viva o PP! (bY icscipio)


mondo.jpg

Mondoñedo, capital de la comarca de A Mariña Central, se sitúa en el sombrío valle del Masma -que según Waldo (especie autóctona) se desciende cagando ostias, aunque conociendo las velocidades alcanzadas por la Zorzoneta…-, es una tierra peculiar. Su régimen climático, de hecho, es único en el mundo, ya que no se rige por estaciones, sino por horas del día. De las 20 h a las 10 h dominan las nieblas y sus parientes, las ti-nieblas. El resto del tiempo, no se sabe nunca qué demonios va a pasar, pero es muy probable que esté nublado, haga un sol de justicia y llovizne -en ocasiones todo al mismo tiempo-. El puebl, es sí, se reinicia cada día durante la fase de nieblas, y al amancer, se vuelven a colocar de nuevo en su sitio los edificios y personas.

Este particular clima ha moldeado la flora y la fauna mindonienses, así como forjado el carácter de sus habitantes. Los habitantes, como el clima, se dividen en dos: los que ves y los que no ves. Los primeros se encuentran en la farmacia Lombardero, la catedral, el ayuntamiento, el ultramarinos y la tasca “do Valeco”. Los segundos, se cree que habitan en las montañas o que sólo salen de su casa el día de las elecciones para votar al PP (Ahora Partido Post-fraguista). A mayores, existe un tercer tipo de habitantes, los repetidos. En muchas ocasiones se puede encontrar al torcer la esquina a la misma vieja o grupo de viejas que habíamos visto en la calle anterior. Se cree que se trata de un error del sistema fruto de los constantes reinicios del sistema operativo Waldows 95 a.C.

1900 1930 1950 1981 2004
10.590 8.673 8.533 6.946 4.904

Evolución de la población local… o devolución!

Historia. Ya poblada antes de la llegada de los romanos (pueblo civilizador que, visto lo visto, no se debió de quedar mucho por aquí), es uno de los pocos lugares en toda la Galiza moderna que conserva la peculiar realidad política, social y económica de época castrexa: siempre manda el cacique, la gente sólo sale de casa para ir al mercado o a trabajar, y las principales riquezas son la agricultura y la ganadería. El bandidaje -atraco a los incautos turistas o ir a las hostias con el pueblo de al lado-, tiene también cierta fuerza en la localidad. Se afirma, además, que el alcalde de Mondoñedo usa torques de oro en la intimidad -Mondoñedo es productora mundial de oro, dado el gran número de dentaduras postizas y fundas dentales con que cuenta su joven y lozana población- y que habla un dialecto céltico en ocasiones especiales -tras algunos gin tonic-, pero éste es un punto todavía no comprobado.

mondo1.jpg

Castro de Zoñán (la foto no está desenfocada, es el clima habitual: después salió el sol)

Mondoñedo nos ofrece una amplia oferta hotelera. En concreto, tiene dos hoteles. Bueno, un sitio al que le llaman hotel pero es un cuchitril y un hotel al que le llaman, en el dialecto de la zona “Semenario” donde, de hecho, trabaja como bedel el Jorobado de Notre Dame -o algo que se le parece-. A mayores, en la localidad se encuentra -manda carallo-, uno de los mejores bares-restaurante da Galiza Enteira: O Valeco, regentado por Pepe, también llamado en el dialecto local “Pepe o do Valeco”. Aquí podrán degustar los visitantes una variada gastronomía: jabalí, corzo y churrasco de cerdo e mais viño e cerveza. Punto, nin falta que fai máis.

y1pryksxfxjssijwb5j6hikmaj2cl62px6xygo7o1aogb4naxqcdnmieoullodaofjr.jpg

Población foránea haciéndose pasar por indígenas mindonienses. Aunque su indumentaria es adecuada, nótese que su edad no lo es…

La oferta turística mindoniense es amplia. Cuenta con una feria medieval en agosto, las fiestas de San Lucas en octubre, un castro en verano, y unas cuevas que nunca están abiertas. Bueno, como no podréis entrar nunca, os facilitamos un “amplo resumo” -como os dos partidos da TVG- de lo que podréis encontrar en su interior si lleváis linterna y casco. El excepcional guía es, en esta ocasión, el arqueólogo municipal: Abel Vigo -en el dialecto local: “o rapaz ese do castro”-, del que más adelante hablaremos.

Bueno, en el último video habéis podido observar los tres elementos más característicos de la fauna de Mondoñedo:

a) El arqueólogo municipal: Abel Vigo -es el que trabaja en Zoñán-

b) El alcalde repeinado del PP (Partido Único en Mondoñedo): Luis Isidoro Rego Valcarce
c) “Pepe o do Valeco”, que era el de barba del final. Es el hombre más entrañable del mundo poniendo tapas. Vale la pena ir sólo por eso.

d) El Waldo. Bueno, en realidad no sale, pero existe, de verdad. Pero se refugia en los montes con sus caballos…

Faltan el obispo -Mondoñedo es el único pueblo de menos de 5000 habitantes con obispo, lo que da buena cuenta de su importancia como centro de peregrinación estival- y el Mago Merlín -que si acaso es también el obispo, pero lo oculta muy bien-.

mondonhedocatedral.jpeg

Catedral de Mondoñedo. Delante se asan chorizos y se da vino mencia gratis.

Mondoñedo y la cultura. Además de una buena dosis de pulmonías y tuberculosis varias, Mondoñedo ha arrojado al mundo un buen puñado de hombres de pro. Entre ellos destacan:

a) Mariscal Pardo de Cela, profesión: martir da Galiza y tratante de mariscos. Famoso por haber marcado el récord de descenso del Masma con decapitación y hablar a la prensa tras ello dejando a la historia sus bellas palabras: “Cajondiós!!! E lojo xa chejou Waldo!!!”.

b) O Rei das Tartas, profesión: monarca (antes de la llegada del alcalde) y pastelero (después).

20.jpg

O Rei das Tartas (sin corona) y su ídolo Julio Iglesias (portero metido a cantante). El de la derecha es el Príncipe de las Tartas, (príncipe metido a pepero).

c) Manuel Leiras Pulpeiro. Profesión: tratante de mariscos, como Pardo de Cela, sólo que especializado en pulpos.

d) Álvaro Cunqueiro. Profesión: ceramólogo. Todos los cacharros de cerámica (cuncas, en el dialecto original) de Mondoñedo son suyos, desde los vasitos encontrados en el castro de Zoñán, hasta los que Pepe te pone tan amablemente llenos de sidra, vino y/o cerveza.

e) Pepe o do Valeco. Profesión: Moe. Cuando muera, dentro de muchos eones, será reconocido galizo ilustre, y será enterrado por ello en el Panteón de Galizos Ilustres, ahora mismo itinerante.

CHAPTER II: Cidade sen Lei (Carballo) (bY sejrazo)

carballo.jpg

Carballo, situada na comarca de Bergantiños, ó “donde-nós-queiramos-que-somos-de-Carballo-pimpín” da Galiza, conseguiu o seu status de polis, cidade-estado, logo dunha homérica loita contra as forzas do Imperio de máis alá de Piedrahita, coñecidos comunmente coma “la madera”. Armados con armas sofisticadas de fabricación autóctona (paus e pedras sabiamente colocadas en puntos estratéxicos-véxanse coches e entrecellos), os bravos carballeses expulsaron as forzas de ocupación no estreito paso do distrito do Sisto d’Arriba. Así o relatan as lendas, logo adaptadas ó mundo grego en “300”. Todos sabemos que Leónidas é un personaxe baseado no caudillo carballés Chemaría, da sagrada liña dos Fuentefría.

Pouco despois, a recén construída fortaleza coñecida como IES Parga Pondal foi obxecto dun intento de reconquista a cargo das forzas do Gobernador Don Manuel, alias “Capón de Vilalba á PPtoria”. De novo as sofisticadas armas dos guerreiros carballeses se interpuxeron no seu afán de conquista.

Estes gloriosos episodio marcaron o inicio de Carballo e todo o seu concello como territorio independente. Hoxe inda baixo o goberno independente (Independentes por Carballo, o partido do gran cacique Manuel Andrade), sobrevive baixo o poder dos señores do deus DROGHA, os temidos clans de Pallas, Fuentefría, Espasandín e Botana…

Logo desta andaina pola historia carballesa convén destacar as súas bondades (defeitos non tén, porque non hai juevos a botárnolos en cara…). É esta unha terra completa: temos mar, coa gloriosa praia de Razo-Baldaio (patria da fauna coñecida como surferus flipaus, que se enfrontan decote ó terribel mar de fondo do Atlántico), montaña, co Monte Neme (coñecido como unha das maiores fontes do preciado wolframio, que serviu para forxar o poderoso Anel-de tanques e artillería- do emperador centroeuropeo Adolfo Mecagontoaslasrazasjoderquesomossuperiores), e paraxes incomparabeis coma o de Verdes (que recibe o seu orixinal nome da frondosa vexetación que por alí existe).

RAZO-BALDAIO

A fauna bergantiñana componse de especimes chegados de todas as partes da xeografía mundial, compondo un crisol incomparabel, tamen coñecido coma o millor de cada casa:

– O tunero: perigoso habitante de garaxes e estradas de todo o territorio carballés. A súa peculiaridade é, que ó contrario dos tuneros convencionais, este customiza o seu carro con pezas alleas, e non mercadas…

-O camelo: neste caso, a evolución tamén fixo acto de presenza e o camelo carballés non posúe dúas xibas, senón dous enormes petos (acorde cos pantacas), onde se abastece de pastis, rayitas e tumba taramba…

-Os inmigrantes: poucos son aceptados como carballeses de pro. Mais existe un caso lendario: Francis, que veu de máis aló do Fin da Terra, contan del que era un xigante de máis de dous metros que se adaptou en tempo record á idiosincrasia de Carballo. En dous días xa dicía carallo e macagonlavirguendelcaimio con toda propiedade. Francis non só é unha lenda, senón que tamén xoga ó baloncesto que se escaralla (Clube Baloncesto Xiria en Primeira Nacional!!!!)…

-Os patróns: o vivo expoñente dun pasado glorioso. Adícanse a contar as súas batallas e instruir ós máis novos no arte do combate chamado Dominó-jitsu. Sempre se lles poderá atopar nese templo que se chama O Mexillón.

-O Moinante (tamén responde por moino, chacho, quijo, quinquinelo, primo, e varios asubíos). Sen dúbida o especimen carballés por excelencia. É un tipo de hiena bípeda, de pel moura (pero debido á carencia total dunha hixiene persoal), que fala un dialecto incomprensivel para os demáis derivado do caló e o ezpañó de Andalusía. Orixinarios da cidade rival de Pacópolis, anteriormente coñecida como Estambul e agora como A Coruña. O seu modo de vida consiste en rapiñar todo canto poden e se poden algo máis, isto é Cáritas, contenedores, coches inutilizados polos mecánicos F1, patacas antes da recollida… en fin…unhas xoias…

-O carballés común (é un dicir): retranqueiro, honrado de pertencer a tan glorioso povo, altivo, buscabullas e marcaterritorios. Sempre presto a conquistar novos terreos para a súa polis. Un carballés é somentes carballés. Porque, para qué enganarnos…¿existe algo máis grande que ser de Bergantiños? Probablemente si, pero inda non se descobreu…

Cousas de Carballo
As cousas típicas deste entrañable povo:

– A casa da cultura: aí a vedes, coa súa cuberta de forma cóncava, é dicir oca, o cal non estrana nada, dado que está baleira… ¿qué carallo queremos os Carballeses un museo? Se acaso un cárcere meirande…
– Os mecánicos de Fórmula 1: efectivamente, tódolos mécanicos que nos impresionan neste deporte, son naturais de Carballo (incluso os estranxeiros, o que pasa que eles non o saben). Isto débese a que o xen carballés se expandeu polo mundo durante as viaxes do lendario mariño Juan Sebastián de Elchacho, natural de Carballo, ó longo dos cinco continentes: Europa,América, Soria, Sejovia y Oseanía. Pois ben, como diciamos, os carballeses nacen sabendo cambiar unha roda, pero namentres na F1 se trocan por outro neumático, aquí trócanse por blocos, que deixan o carro inservíbel, e aproveitabel polos moinantes.
-O pan: tamén coñecido como manxar de deuses, e o mellor pan do mundo. Algúns din que o título lexítimo de pan millor do mundo é o de Carral, pero só hai tres motivos para afirmar esta tolemia:1) Carecer de papilas gustativas, 2) ser idiota e ademáis ir pasado de farlopa, e a máis común 3) non ter probado o pan de Carballo.
– A rúa da Estrella: a rúa das cheas, dos locais sociais de embebedamento, das pelexas entre clans e en fin, centro neurálxico da cultura carballesa.

Despois desta apresentación… alguén se pode resistir a visitar este paraíso terreal?

Anuncios
Categorías: Caralladas | 9 comentarios

Navegador de artículos

9 pensamientos en “fRiKi wOrLd III!!! pUeBlOs CoN eNcAnTo…

  1. icscipio

    Jrande, sejrazo, Jrande… Non podo ser menos, para a semana comezo con Cambados: Paraiso Terrenal…

  2. almacutre

    mmmm…esa rúa da estrela….tienta, la verdá…jejejejejej

  3. tonteria mayuscula

    rapas…si te dedicaras a leer un par de libros en vez de escribir esta putamierda dearticulos que o unico que sabes e dicir parvadas e tonterias nin escribir sabes.PAILAN!

  4. sejrazo

    Un par de libros non sei, pero eu a ti recomendoche o diccionario da RAE, pola entrada “ironía” ou “retranca” se prefires o Xerais…

  5. Vaya, ya tardaba en salir alguno con síndrome pueblofálico… Pero, a qué “rapas” se refire?

  6. sejrazo

    Poco más da, seguro que ambos “rapases” han leído el cuádruple de libros que él…xD

  7. elpelidaaquiles

    A nós con ler libros; o que me faltaba por ver

  8. Amorín

    Don´t feed the troll!

  9. cukiiiiii

    juajauajau ha sido ver el comentario de julio y me he partido en dos x_D que razón colega. En fin, hagamos caso a amorín xD

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Blog de WordPress.com.

A %d blogueros les gusta esto: